lauantai 20. maaliskuuta 2021

Volkswagen ID.3 ja ID.4

Kesä lähestyy ja suunnitelmissa olisi, että kesällä voisi autoa hankkia. Tänään kävin tutustumassa Volskswagen ID -perheeseen. Paikallisessa autoliikkeessä olikin joku lanseerauspäivä ja sen osalta sai vain 20 minuutin koeajoja.

Aloitin katselemisen ID.3:lla. Mukava auto istua ja muutenkin ihan hyvän oloinen laadullisesti. Sisällä mikään ei ns. kiinnittänyt huomiota kun oven avasi. Etupenkille istahtaessa pieni näyttö ratin takana sai ensimmäisen huomion. Hetken siinä katselin tätä lävitse ja siirryin ID.4:n kimppuun.

ID.4 on Tiguanin kanssa samaa kokoluokkaa ulkomitoilta mutta sisältä huomattavasti tilavamman oloinen. Tässä autossa kuskinpenkille istuessa, niin iso keskinäyttö vei ensimmäisenä huomion. Yllätyksenä molemmissa autoissa tuli kyynertuet, jotka antoivat kyllä mukavan tuen ajoasennolle.

Koeajossa oli ID.4, jota pääsin kokeilemaan 20 minuuttia. Tässä ajassa kerkesin kokeilemaan normaalin maantieajon ja moottoritien. Ajaminen kaupungissa, että maantiellä oli ihan mukavaa. Auto kiihtyy mukavasti mutta moottoritielle liittyessä saisi kyllä hivenen enemmän olla potkua. Kun lähdin kiihdyttämään rampilta ja liityin moottoritielle, niin kiihdytyskaistalla oli juuri saatu 120km/h mittariin kunnes piti jo liittyä moottoritielle. Tämä vähän aiheutti tunnetta, että pientä lisätehoa pitäisi saada. Syksellä pitäisi olla tulossa GTX malli, jossa takamoottorin lisäksi etumoottori ja luvattu 0-100 aika olisi 5.5s luokkaa.

Kokonaisuutena molemmat autot olivat mukavia. Mitään suurta omistamisen fiilistä ei vielä näillä saanut. En ehkä ole tämän sähköauton kohderyhmää. Nämä ovat helppo siirtyminen polttomoottorista sähköautoon.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti